سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یواست سئو 10 ; ملاقات با آنالیز سئو جدید

پس از چند ماه آزمایش و تست بالاخره یواست سئو 10?0 رونمایی شد. از ویژگی های بارز این نسخه جدید می توان به یک آنالیز جدید از سئو اشاره کرد که بر اساس تحقیقات دقیق و خوب از بازخوردهای کاربران تنظیم شده است. بیش از 100 هزار کاربر این نسخه را تست کردند و بازخوردهای آنها موجب شد که نسخه جدید با قابلیت های تازه های عرضه شود. در ادامه توضیحاتی در مورد این نسخه جدید و قابلیت سئو آن ارائه خواهیم داد.

چرا تجزیه و تحلیل سئو یواست تغییر کرد؟

یواست سئو ، چرا تجزیه و تحلیل سئو یواست تغییر کرد؟

به اعتقاد سازنده های یواست سئو ، هیچ تنظیمات سئو آنچنانی بر روی نسخه های قبلی این افزونه انجام نشده است چرا که سئو بطور مداوم در حال تغییر است و این درحالیست که تنظیمات اولیه آن به نسبت ثابت می باشد. در طول سال های گذشته سازنده گان این افزونه چیزهای زیادی را در مورد سئو کلی ، اهمیت زبان و استخراج اطلاعات ، تجزیه و تحلیل محتوا در میان چیزهای دیگر یاد گرفتند. بالاخره معلوم شد که می توانند ارتباط میان چرا کاری را انجام دهند و چه چیزی انجام می دهند را تقویت کنند.  این ارتباط قابلیت جدیدی بود که به آنالیز جدید سئو اضافه شد. اگر بخواهیم بطور دقیق تر بیان کنیم در این آنالیزور جدید سئو تمرکز افزونه بر روی هدف از سئو محتوا خواهد بود.

پس از یک سال تحقیق بالاخره یواست سئو 10?0 متولد شد. در طی این سال تمام گوشه و کنار و چارچوب های سئو بررسی شد. در نهایت بینش تمام جستجو گرها، زبان شناسان ، توسعه دهنده ها و متخصصین محتوا با دانش سازنده های این افزونه ترکیب شد تا بتوانند نسخه جدید این افزونه را ارائه دهند.

چه تغییراتی در یواست سئو 10?0 ایجاد شده است

چه تغییراتی در یواست سئو 10.0 ایجاد شده است

در یواست سئو 10?0 تغییرات زیادی اعمال شده است که از مهم ترین آنها می توان به بهبود یک روش برای تجزیه و تحلیل زبان اشاره کرد. این افزونه بسیار باهوش و دقیق تر شده است. تغییرات ایجاد شده در تجزیه و تحلیل زبان بوسیله یک تیم زبان شناسی صورت گرفت چرا که تغییرات آسانی نبودند. همین مساله یکی از دلایل ایجاد بخش های جدید آنالیز سئو مانند چگالی کلمات کلیدی و فرم کلمات مترادف در نسخه 9?0 یواست سئو بود که یواست سئو 10?0 نیز از آن پشتیبانی می کند.

در زیر برخی از قابلیت های جدید اضافه شده به این افزونه  که هنگام بهبود وضعیت محتوا متوجه آن می شوید را برای شما آورده ایم:

ارزیابی جدید

یکی از ویژگی های جدید یواست سئو 10?0 قابلیت چک کردن تگ های H1 است. بکار بردن بیش از یک بار این تگ در متن از نظر موتورهای جستجو اشتباه است اما برخی از نویسنده ها و مدیران سایت در هنگام درج محتوا گاهی دچار اشتباه می شوند و در داخل متن خود بیش از یکبار این تگ را به کار می برند. برای جلوگیری از بروز این اشتباه یواست سئو 10?0 قابلیت جدیدی با نام A new single H1 assessment را ارائه داده است که به بررسی متن می پردازد و چنانچه در جایی از متن بیش از یک تگ H1 وجود داشته باشد آن را اعلام می کند.

تغییراتی در ارزیابی سئو

یواست سئو ، تغییراتی در ارزیابی سئو

در نسخه جدید 10?0 علاوه بر تغییراتی در زبان و ارزیابی تگ H1، تغییرات زیادی را در آنالیز سئو و بهینه سازی سایت مشاهده می کنیم. برخی از این تغییرات را در زیر برای شما آورده ایم:

  • چگالی کلمه کلیدی : این قابلیت بیشتر بر روی طول کلیدواژه کانونی تمرکز دارد چرا که استفاده از کلمات کلیدی بلندتر در متن بسیار سخت تر است. در نسخه جدید یواست سئو، برای اینکه بتوانید چراغ سبز سئو را دریافت کنید مجبورید از کلمات کلیدی بلند، کمتر از کلمات کلیدی کوتاه استفاده کنید. علاوه بر این اگر زبان متن شما انگلیسی باشد، یواست سئو پرمیوم فرم های کلمات مختلفی را برای تمرکز بر کلمه کلیدی در اختیار شما قرار می دهد. برای مثال برای کلمه ای همچون dog کلمه ای مثل dogs یا doggie را تشخیص می دهد. با این قابلیت چگالی کلمات کلیدی شما بالاتر می رود و این به دلیل هوشمندانه تر شدن یواست سئو است نه اینکه شما قصد داشته باشید با افزودن کلمات کلیدی بیشتر سئو خود را بهینه کنید. این قابلیت همچنین کمک می کند که شما سریع چراغ قرمز دریافت نکنید.
  • لینک های خروجی : در یواست سئو جدید اگر لینک خارجی در متن شما وجود نداشته باشد به جای چراغ نارنجی ، چراغ قرمز می گیرید. دنیای وب بر پایه لینک ها بنا شده است و شما می توانید با اضافه کردن لینک های خارجی مرتبط و معتبر به داخل متن خود، وضعیت سایت خود را بهبود ببخشید. بنابراین یواست سئو آنالیز قوی تری از لینک های خارجی در اختیار شما قرار می دهد.
  • ویژگی alt تصاویر : در حال حاضر افزونه یواست سئو نه تنها تعداد تصاویر با ویژگی alt را در متن شناسایی می کند بلکه تعداد تصاویری که دارای ویژگی alt با کلمه کلیدی اصلی هستند زمانی که شما چندین تصویر دارید ، نیز مورد توجه قرار می دهد.
  • کلمه کلیدی (کلیدواژه کانونی) در عنوان : برای زبان های مختلف فیلتر قدرتمندی بر روی توابع کلماتی که قبل از کلمه کلیدی قرار گرفته اند، اعمال می شود. این به معنی آن است که چنانچه شما از کلماتی مانند حروف اضافه (از ، به ، در ، ….) قبل از کلمه کلیدی خود استفاده کنید، تاثیری بر روی امتیاز سئو شما نخواهد داشت. آنالیز جدید به خوبی کلمه کلیدی را در ابتدا عنوان شما تشخیص می دهد و به شما چراغ سبز می دهد.
  • طول کلید واژه کانونی : در آنالیز جدید یواست سئو، زبان ها بدون تابع کلمات پشتیبانی می توانند کلمات کلیدی طولانی تری را تشخیص دهند چرا که ممکن است توابع کلمات شامل لغاتی مانند به ، در ، از ، برای و سایر حروف اضافه در بین محتوا شما باشند.
  • کلمه کلیدی در زیر عنوان (subheading) : با توجه به اینکه زبان سایت شما توسط یواست سئو پشتیبانی می شود یا نه ، قوانین مختلفی بر روی کلیدواژه تمرکزی شما در زیرعنوان ها ، هنگام تجزیه و تحلیل سئو اجرا می شود. برای زبان های پشتیبانی شده شما باید از تمام کلمات محتوا خود در زیر عنوان استفاده کنید تا بتواند تداعی کننده موضوع شما باشد. برای زبان های پشتیبانی نشده یواست سئو بررسی می کند که حداقل در نیمی از کلمات خود از عبارات کلیدی در زیر عنوان ها استفاده کرده باشید.
  • طول متن : در نسخه جدید یواست سئو محدودیت حداقل تعداد کلمات را از 300 به 250 کلمه تغییر داده اند. این تغییر باعث می شود که انگیزه بیشتری برای نوشتن محتوا کافی ، با کیفیت خوب در صفحات تگ و دسته بندی خود داشته باشید که باعث می شود موتورهای جستجو بهتر بتوانند به این صفحات رتبه بدهند.

حذف شده های آنالیز جدید سئو

در آنالیز جدید تحلیل و آنالیز طول پیوند یکتا و اینکه هر url شامل چه کلماتی است تا حد زیادی ضعیف شده است. بقیه تجزیه و تحلیل های سئو بدون تغییر باقی مانده اند.  شما می توانید تمام آنالیزهای یواست سئو را در صفحات خود مشاهده کنید.

ویژگی های جدید یواست پرمیوم: فیلتر بنیاد محتوا قدیمی

یواست سئو ، ویژگی های جدید یواست پرمیوم: فیلتر بنیاد محتوا قدیمی

کاربران  یواست سئو پرمیوم قابلیت های جدیدی از این پلاگین را دریافت می کنند که نوعی فیلتر بر روی ساختار بنیاد محتوا قدیمی است. در نسخه های قبلی یواست سئو قابلیتی وجود داشت که پست های مهم سایت را همواره پربار و سنگین نگه می داشت اما در نسخه جدید این قابلیت اضافه شده است که به کاربران کمک می کند که محتوا خود را همیشه تازه نگه دارند.

فیلتر بنیاد محتوا به شما کمک می کند که همه محتواها را به روز نگه دارید. این قابلیت به شما اعلان هایی را در پست های وردپرسی که در 6 ماه گذشته آپدیت نشده اند، ارائه می دهد. البته این قابلیت بیشتر برای پست های بنیاد محتوا است.

به روز نگه داشتن تجزیه و تحلیل های سئو (seo analysis)

یواست سئو ، به روز نگه داشتن تجزیه و تحلیل های سئو (seo analysis)

سازنده های افزونه یواست سئو اعلام کرده اند که آنالیزهای سئو و به روز رسانی آن به روش های طبیعی و مفید برای موتورهای جستجو همواره ادامه دارد و هرگز متوقف نمی شود. آنها بر این باورند که نسخه 10?0 نیز برای اینکه بتواند با تغییرات دو موتور جستجو قوی گوگل و بینگ هماهنگ باشد باید روز به روز آنالیزهای دقیق تری را بر روی محتوا اعمال کند. بنابراین باید منتظر تغییرات این نسخه پلاگین قدرتمند یواست سئو در آینده نزدیک بود.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و شما هم بتوانید با استفاده از قابلیت های جدید yoast seo محتوایی بهبود یافته تر را بر روی سایت خود قرار دهید.