سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی پودر سیر و خواص آن

 

 

معرفی پودر سیر و خواص آن ،سیر یک ماده غذایی است که معمولا بعضی از افراد از بوی آن متنفر هستند و برعکس بعضی افراد هم از بوی آن خوششان می آید. در هر صورت، سیر برای انسان مفید است و از گذشته های خیلی دور برای مردم فواید زیادی به همراه داشته است و در واقع استفاده دارویی سیر از 3000 سال پیش برای بشر تجویز می‌شده.

خاصیت سیر

خواص درمانی سیر و پودر سیر

خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی باکتریایی ، خواص ضد سرطانی ، پایین آوردن فشارخون ، کاهش کلسترول خون و ضد لخته شدن خون در بدن انسان، درمان سرماخوردگی ،سردرد و سرگیجه ،تقویت سیستم دفاعی بدن و هضم غذا که تحقیقات پزشکی به خوبی آنها را اثبات کرده است و طبق گزارش یک انجمن پزشکی امریکا در بیش از 1000 تحقیق خواص درمانی سیر و پودر سیر تشریح شده است.
از آنجایی که سیر در طبیعت یافت می شود ارزان است و اگر در آزمایشگاههای دارویی تهیه می شد خیلی گران تر به دست مردم می رسید.
سیر را به صورت های مختلف در غذا ها استفاده می کنند یا به صورت تازه و یا به صورت پودر شده که برای تهیه حالت پودری آن پوست آن را می کنند و پس از انجام برش های ریز به شکل های مختلف در مقابل آفتاب ، در داخل سینی استیل روی شوفاز و یا در فر یا روی اجاق به مدت 2 ساعت، خشک و سپس با آسیاب پودر می شود و در جای مناسب و خنک نگهداری می کنند تا فاسد نگردد.

پودر سیر نسبت به سیر تازه مزیت‌هایی دارد. چون برای مدت زیادی قابل نگهداری است و بعد هم می توانیم از پودر سیر در هر غذایی به عنوان ادویه استفاده کنیم.
سیر یک گیاه پر حاصل است و امروزه آن را در بیشتر مناطق ایران به صورت ارگانیک کشت می کنند تا اثرات مخرب کودهای شیمایی روی آن را کاهش دهند. در مناطق کشاورزی رفسنجان در هر هکتار 30 تا 40 تن سیر برداشت می کنند که با توجه به پایین بودن هزینه تولید، صرفه اقتصادی خوبی دارد.

خاصیت درمانی سیر در سیستم عروقی قلبی

خاصیت درمانی سیر در سیستم عروقی قلبی
طبق تحقیقاتی که بر روی دو گروه از بیماران جهت کاهش کلسترول خون و نوع لیپو پروتئین کم حجم آن (LDL) انجام شده است از پودر سیر و یک دارو برای تعدادی از بیماران استفاده شد که کاهش کلسترول خون برای افرادی که پودر سیر استعمال کردند به میزان 6% و برای اشخاصی که دارو مصرف کردند 1% بود و همینطور کاهش LDLخون با سیر به میزان 11% و با دارو 3% است.
معمولاً پودر سیر را به صورت قرص هم مصرف می کنند که برای اکثر افراد ضرری هم ندارد.

خاصیت درمانی سیر در سیستم عروقی قلبی-خواص سیر

سیر خاصیت ضد انعقادی هم دارد و باعث رقیق شدن خون می شود و این خاصیت برای بیمارانی که از انسداد شریان های پا رنج می برند مفید است.

پزشکان برای بیمارانی که به انسداد شریانی پا مبتلا هستند تجویز پیاده روی می دهند تا با حرکت جریان خون در رگ‌ها به درمان بیمار کمک شود و این کار با درد شدید هم همراه است اما ثابت شده که پیاده روی با مصرف قرص سیر یا پودر سیر تا حد زیادی از درد حاصله می کاهد.

خاصیت ضد سرطانی سیر

خاصیت ضد سرطانی سیر

از قدیم مصریان و هندی ها برای درمان سرطان از سیر استفاده می کردند. آزمایشات بر روی موش های آزمایشگاهی ثابت کرده است که مصرف سیر به مقدار 40% تا 80% از چسبیدن ترکیبات افزایشی به زنجیره های DNA که باعث بروز سرطان می شوند را می کاهد.

مصرف سیر از بروز سرطان های پستان در زنان و سرطان های شکمی و معده جلوگیری می کند و این عمل را به سه صورت انجام می دهد؛

  1. مانع شدن مستقیم سوخت و ساز (متابولیسم) سلول های تومری
  2. جلوگیری از شروع و تولید سلول های سرطانی
  3. تقویت سیستم ایمنی بدن فرد در مقابل سلول های سرطانی

یا در تحقیقات دیگری روی تعدادی از قورباغه های که از سیر استفاده کردند و در معرض آفلاتوکسین AFB1 ، (یک ترکیب غذایی که موجب سرطان کبد می شوند) قرار گرفتند، این نتیجه حاصل شده که فقط 9% از آنها دچار سرطان شدند و بقیه سالم باقی ماندند. پس سیر مصرف کنید تا به سرطان مبتلا نشوید!

خواص ضد میکروبی و قارچی سیر

سیر یا پودر سیر خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و با عفونت های قارچی و میکروبی مقابله می کند که یک راه آن با تقویت سلول های بیگانه خوار(فاگو سیتوز) و بالا بردن توانایی مبارزه گلبول های سفید با عفونت ها و بیماری ها انجام می شود.

و راه دیگر مبارزه با عفونت ها هم از طریق تقویت و تحریک سلول های ایمنی مانندماکروفاژها و سلول های T در برابر عفونت های ویروسی و از بین بردن سلول های سرطانی است.در واقع سیر یک عامل درمانی خیلی مهمی است.

خواص درمانی سیر برای سرماخوردگی و سردرد

علاوه بر درمان سرماخوردگی در درمان سردرد و سرگیجه و خستگی و حالت تهوع هم موثر است. برای این منظور یا سیر بخورید یا از پودر آن استفاده کنید.

خاصیت پودر سیر در هضم غذا

اگر معده درد داشته باشید برخی از ترکیبات آلی سیر چون فیبر و آهن در هضم غذا و رفع مشکل یبوست تاثیر مهمی دارند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

وقتی سیر را خشک می کنند مقدار ویتامین C  کاهش می یابد و در نتیجه مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در آن هم افزایش می یابد و باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود.

خواص ضد لاغری سیر

با آزمایشات انجام شده روی تعدادی از موش ها ثابت شده که موش هایی که از ماده آلیسین(ترکیب آنتی بیولوژیکی سیر) مصرف کردندتا حد زیادی لاغر شدندو مکانیسم آن در بدن موجودات زنده به این صورت است که این ماده غذایی با ارسال علائم سیری به مغز باعث می شود تا اشتهای فرد کم شود و پرخوری نکند و از چاقی در امان باشد.

سیر متابولیسم بدن را بالا می برد و این کار را با تحریک سیستم عصبی بدن و ترشح هورمون آدرنالین انجام می دهد که منجر به سوخت و ساز زیادتر بدن می شود و در نتیجه کالری بیشتری می سوزد و باعث لاغری فرد می گردد.

البته برای لاغری با پودر سیر، آن را به صورت های مختلف چون مخلوط سیر با عسل و آب قبل از خواب مصرف می کنند که خیلی اثربخش است.

خواص سیر

 ترکیبات سیر

سیر در طبیعت به صورت معمول فعالیتی ندارد ولی به محض پختن ،خرد شدن یا جویدن در دهان رایحه آن به مشام می رسد در واقع با تخریب سیر آنزیم آلیناز فوراً آلین را به آلیسین تبدیل می کند و بوی سیر هم متصاعد می شود.

آلیسین به سرعت اکسید می شود و ترکیبات زیادی حاوی سولفور ، پروتئین و سابونین از آن به دست می آیند.

پودر سیر دارای طیف گسترده ای از مواد مغذی چون ویتامین c ، کلسیم ، آهن ، فیبر است و مقدارکمی سدیم ، قند و ترکیبات ارگانیک چون آلیسین دارد که فواید زیادی برای ما دارند.

از نظر مصرف، سیر را به صورت روغن یا کپسول هم استفاده می کنند و هر طور که به سلیقه شخص باشد می تواند از آن تغذیه کند، مستقیماً بخورد یا اگر از بوی آن خوشش نمی آید کپسول آن را بخورد که بویی ندارد.

 عوارض جانبی مصرف پودر سیر

  • مصرف زیادی سیر باعث دردهای معده و نفخ می شود.
  • برای بعضی از افراد مصرف بیش از حد پودر سیر باعث خونریزی می شود.
  • مصرف زیادی پودر سیر برای افرادی که آلرژی دارند باعث اسپاسم عضلانی می شود.
  • مصرف زیادی پودر سیر بیش از خود سیر باعث بوی بد دهان می شود هر چند که آلودگی دهان را رفع می کند.

بنابراین ضروری است خوردن سیر در حد اعتدال باشد تا عوارض جانبی برای شما رخ ندهد.

برای تهیه پودر سیر با کیفیت می‌توانید از فروشگاه بوبارد خرید خود را انجام دهید.